AJÀNLÓ / Filmajánló - 2014 :)

Ahogy az év utolsó napjához értünk, ellepték a blogokat az ' 'évértékelő' és ' tervek jővőre' jellegű posztok, végül - nem túl hosszú megfontolás után- arra jutottam, hogy én nem fogok ilyet készíteni. :'D  Ehelyett inkább személyesebb jellegű poszttal készültem, elhoztam a tavaly kijött és megnézett filmjeim rövid véleményézesét, remélve, hogy ti is találtok kedvetekre valót! :)


2014 a nagy mozibajárás éve volt, emlékszem, a holnap határával kezdődött nyár elején az őrület,  aztán függőséggé vált,  míg végül életszükségletté...

Útvesztő - The maze runner

A film főszereplője, Thomas emlékeit vesztve tér magához egy felvonóban, amiből végül egy tisztásra kerül. Hamarosan számos kérdés felmerül, nemcsak emléktelensége aggasztja, hanem az is: be vannak zárva. Ugyanis az útvesztő építői láthatóan nagyon nem akarják, hogy onnan bárki is kijusson: csak egy kiút létezik a tisztásról, ami minden reggel kinyílik, este pedig bezárul, a labirintus pedig veszélyes lényekkel teli...

Amint megláttam a trailert, teljesen bezsongtam. Gondoltam, végre valami, ami nem sablonos, a sztori izgalmas és ami nagyon de nagyon fontos: a trailer nem lőtte le a poénokat.... ugyanis mostanában, tucatszámra látom ezt, hogy a trailer mindent megmutat - ugyanis a film nem elég fordulatos - emiatt maga a film már nem tartogat meglepetést. Nagyon éveztem, végig izgultam az egész filmet, mindenképpen nézzétek meg! :))

Holtodiglan -  Gone Girl

Nick és Amy ötödik házassági évfordulójára készülnek. Megismerjük közös történetüket, életüket, amely láthatóan problémamentes: a házasság boldog, anyagi nehézségeik nincsenek, révén, hogy a nő befutott író. Egy estén az ifjú feleségnek azonban nyoma vész, majd ezek után hatalmas fordulat következik, ugyanis eddig csupán életük napfényes oldalát láttuk, most viszont kiderül: házzasságuk koránt sem volt problémamentes az utóbbi időszakban. A két főszereplő is ellenszenvessé válik számunkra, egyikük vélt, másikuk valós pszichológiai problémáik miatt...
Egy idő után Nickre gyanakszanak a rendőrök,  ő a hazugságaival egyre inkább magára tereli a figyelmet. Már - már mi is elítélnénk, amikor megismerjük a szichopata nő nézőpontját....


Ez az a a típusú film, ami egészen megossza a közönséget, ám én a rajongók táborát erősítem. Tátott szájjal néztem a filmet, már többször lezártnak tekintettem, aztán még egy fordulat, meg még egy...  fantasztikus volt! Ez egy nagyszerű rendezői alkotás, szerintem ezt azok is elismerik, akiket az alapsztori nem fog meg.

Holnap Határa - The edge of tomorrow

Bill Caget alakító Tom Cruise magas rangú tiszt, aki eddig elkerülte a csatateret, ám váratlanul mégis bevetik, ő rossz felszereléssel, kevés tapasztalattal indul csatába, majd gyors halált hal. Ezek után főszereplőnk feltámad, az események ismétlődnek, az ismétlődéshez a kulcs pedig az ő halála. Folytonos újraéledésével esélyt kap arra, hogy megváltoztassa az emberiség és a földönkívüliek által vívott harcot , ugyanis egyre jobb képességűvé válik, és mivel ismeri a jövőt, az ellenfél lépéseit, felkészülhet azok kivédésére. Emily Blunt elismert veterán segíti őt, ketten igyekszenek megfordítani a háború állását, legyőzni a földönkívülieket.....


Nos igen, be kell valljam erre engem elcipeltek, nem pedig elmentem. Természetesen férfiúi választás volt a film, hiszen - a bemutató alapján - akció-háborús filmről beszélünk, magamtól nem mentem volna, azonban még így női szemmel is izgalmas volt, kifejezetten lekötött.
Az alapszituáció bár egy háborús időszak, tehát  nem mi lennénk a célcsoport a trailer alapján, de mivel nem az akciójelenetekre épít a rendező, hanem ez csak afféle eszköz, háttér a főszereplő problémájának kibontakoztatására, nem érződik túl soknak a háborús légkör. Emellett humorral és romantikával fűszerezett a történet, így számunkra is élvezetes lehet. Ó, a 3D effektek pedig nagyon látványosak voltak!

Az éhezők viadala - A kiválasztott part I. 

Katniss Everdeen és fecsegőposzáta jelképe mögött sorakoznak fel a lázadók, hogy véget vessenek mindörökre a Kapitólium elnyomásának. Katniss saját testi épségével nem törődve, tudván, hogy ő már jelképpé vált, az emberek jövőjét tartja szem előtt, sereget gyűjt, háborúra sarkallja azokat, akik még képesek harcolni. Drámai és szívszorító jeleneteket láthatunk, egyéni tragédiákat, ezt fokozza Katniss szívfájdalma, ugyanis Pita a Kapitólium fogságába került, sőt, hamarosan prédikátorukká is válik, az embereket engedelmességre, nem pedig lázadásra szólítja fel, ezzel pedig ellentétes oldalra kerültnek Katnissel. Legalábbis ezt gondolnánk, ám hamarosan mindenre választ kapunk...

Meg kell mondjam, amennyire vártam már hetekkel a bemutató napját, annyira nem voltam tőle elragadtatja. Nagy éhezők viadala rajongó vagyok és nem mondom azt, hogy nem volt jó a film, de úgy érzem, ez az egész part I. - part II.-re osztás csupán arra ment ki, hogy kétszer menjen moziba a nép. Cselekménydúsnak semmiképp sem mondanám, szerintem minden akciódús jelenetet a második részére hagytak. Ezt ellensúlyozza a történet érzelemdússága, empátiát ébreszt bennünk a sorstragédiák látványa, utólag mégis hiányérzetem van, hiszen úgy érzem alig haladt előre a történet.

Exodus - Istenek és királyok

Erre jövőhéten tervezek elmenni, már tűkön ülök. :) A történet nem ismeretlen senki számára, a fantasztikus látványvilág és ( az állítólag minőségi) rendezés vonzza az embereket a moziba.
Ha valaki már megnézte a mozikban, jelentkezzen, hogy milyen volt! :))

Demona - maleficent 

Demona (Angelina Jolie) egykor tiszta szívű hercegnő volt, aki mágikus királyságában védelmezte alattvalóit az esetleges veszélyektől. Kibontakozik egy szerelmi szál közte és egy emberférfi közt, aki végül a legkegyetlenebb módon árulja el őt és e tett következtében Demónának elkezdett kővé dermedni a szíve bánatától. Bosszúra szomjazva Demona csatát vívott az emberkirállyal, majd elátkozta annak újszülöttjét, Aurorát (Elle Fanning). Auróra történetében csipkerózsika legendáját fedezhetjük fel: hogy a gyermek növekedett, Demona rájött, hogy Aurora kedvesebb szívének, mint gondolta, sőt mi több, ő a kulcs a birodalom békéjéhez, és talán saját boldogságához is…

Megmondom őszintén, ezt a filmet nem zártam túlságosan a szívembe, főként csapongó cselekménye miatt, meg egyébként is, mintha nem is szólna semmiről, de azért ejtettem róla szót, hátha valakit érdekelni fog, mert egyébként nagyon látványos, csodaszép animációkkal. :) Az ajánlás inkább látványvilágát illeti, tipikusan az a film, amit moziban érdemes megnézni, mert szép, de nem

Rio 2 

Azúr, Csili és három fiókájuk boldogan éldegél a világ legszínpompásabb városában, Rio de Janeiro egyik lakályos fakoronáján. Mivel Csili a vadonba nevelkedett, úgy gondolja, a kicsiknek is meg kell tanulniuk azt, amit a vadon élő madaraknak. Azúr persze tiltakozik, de végül a család nekivág a nagy útnak, elrepülnek az Amazonas-medencébe.
A szülők azt tervezik, hogy megmutatják, mihez kezdhet egy vad madár az Amazonas dzsungelében, azonban váratlanul Csili családjával akadnak össze. A vadon szava helyett azonban Azúr az apósa szavait kénytelen hallgatni, egyre inkább eltávolodik családjától, akik élvezik a vadonban az életet, a családfő egyre inkább úgy érzi, hogy el fogja veszíteni őket... 


Animációs film kedvelőinek könnyed felüdülés lesz ez a rajzfilm, ártatlan történet, szeretnivaló karakterek, szemet gyönyörködtető grafika, általános könnyed hangulat, összességében nagyon is szeretnivaló rajzfilm. :)

Purge II. - Anarchy

Az első részben megismertük az alapsztorit, miszerint annak érdekében, hogy az év 354 napján csökkenjenek az erőszakos cselekmények, az év egy napján ( purge night) legálisan elkövethető minden, egyébként bűncselekmények számítandó tett. Az első rész négy fal között lejátszódó, családi tragédiát mutat be, ám DeMonaco ( rendező) ezúttal kitárja a kapukat, és kiereszti a nézőket az utcára. A szabályok pedig nem változtak, a szegénység és a népességszám alacsonyan tartása érdekében, vagy csak amúgy, ha valakinek rendezetlen ügye akad, esetleg némileg pszichopata , tizenkét órán keresztül mindenki végrehajthatja terveit...



Végül pedig, nagyon-nagyon boldog, eseménydús, sikerekben gazdag új évet kívánok mindannyiótoknak! :))

  

A filmleírások saját szellemi termékeim, melynek eltulajdonítása törvény által büntetendő.

Megjegyzések

  1. Fu, az elso ketto nagyon elkezdett erdekelni :) koszi az ajanlot!!

    VálaszTörlés
  2. hú, az első kettő nagyon érdekesnek tűnik :) meg is fogom nézni^^ az éhezők viadala nekem nagyon bejött :) :) a demóna viszont sajna nem :/

    köszi az ajánlót!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első két film nekem is személyes kedvencem, bűn lenne kihagyni őket! :)) A demónával kapcsolatos nemtetszést pedig abszolút megértem, maga a történet engem sem kötött le, inkább a látvány volt az, ami vitte a filmet!
      Nagyon szívesen! :))

      Törlés
  3. Á már rég keresetem egy jó kis filmajánlót. Nagyon örülök , hogy a Magyar Bloggereknek köszönhetően rád bukkantam. Végre tudok olyan filmajánlót olvasni , ami nem spolierez agyon és normális megfogalmazásban íródott... juhéééééé <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pedig örülök, hogy rám akadtál. ;) Köszönöm a kedves szavakat, mivel én is számos rossz ( spoilerező) ajánlót olvasok, tudom, hogy mennyire lelombozó az egész, így erre eléggé figyelni szoktam. :)

      Törlés
  4. Most találtam csak ide a bloggerházin keresztül, de ennél jobbkor nem is jöhetett volna egy filmajánló, már töltöm is a le a Holtodiglant! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek a blogon, jó szórakozást a filmhez! :))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box