KREATIN I Lisse tartós kreatinos hajkiegyenesítésen jártam

A tartós hajkiegyenesítéses kezeléseknek a népszerűsége hamar visszaesett a Brazil hajkiegyenesítéses rémtörténetek után, az utóbbi időszakban viszont megjelent egy termékcsalád, amelyekről a fodrászom ódákat zengett,  biztosított róla, hogy az eljárás merőben más, mint a brazil társa és mivel a fodrászomban -szerencsére- még sosem csalódtam, gondoltam egye fene, próbáljuk ki. :)

Az új termékcsalád a Lisse desing négylépcsős hajkiegyenesítő kúrája, az utóbbi egy évben  vált a fodrászatok szerves részévé.  Az alapvető különbség közte ás brazil társa közt - persze a mellet, hogy nem marad a fél hajad a kezedben, ha hozzáérsz - , hogy a Lisse az általános keratin terápia hátrányait nem tartalmazza, vagyis hogy a Lissevel azonnal formázható,  mosható, egy hét múlva festhető a hajad, míg a brazilnál egy hétig érintés-mentesen kell tartanod a hajad, nem moshatod, és jó ideig nem festheted.  Összességen nekem a brazil már ezek alapján is unszimpatikus volt, hiszen egy igénytelen időszakot kell kényszerből megélned, ráadásként jöttek a rémtörténetek ismerősök állig letört hajáról, meg a hajvasalón maradt hajtincsekről - persze kitudja, milyen fodrász kezei között voltak, de én inkább nem kísérleteztem.  A fodrászom egyébként már a kezdetektől ellenezte a brazil hajkiegyenesítést , és egyik vendégének sem készítette el - emiatt voltam biztos abban, hogy az általa ajánlott Lisse termékcsaládban nem fogok csalódni.




A termékcsalád feltöltött, újjáépített hajszerkezetet ígér, puha, élettelteli hajat, az egyenességet várhatóan három hónapig fogja tartani. 
A kezelés előtt beszélgettem a fodrászommal, mennyire ajánlja ezt a kezelést téli időszakra - hiszen a pára és az eső nem barátja az egyenes frizurának, ráadásul az én esetemben az Angliai tél várhatósan sokkal durvább lesz az itthoninál. Ő kifejezetten ajánlotta erre az időszakra, hiszen így egy rendezett frizuránk lesz  egész tél alatt, az időjárás nem fogja majd befolyásolni az egyenességet. Nos, ez mind szuperül hangzott, reméltem a legjobbakat. :) Arról is beszéltünk, hogy nekem az részletkérdés, egyenes, vagy göndör-e a frizurám - én csak szeretném, ha ez a kezelés jót tenne a hajszerkezetemmel, életet lehelne belé. Biztosított róla, hogy ez a kezelés szőkített, igénybevett, gyengült haja igazi gyógyír lehet, a szép forma pedig a ráadás. 

A képeken az első a kiindulási alap, az, ahogy érkeztem fodrászomhoz. 
A kezelésnél először jó öt percig mostuk a hajam az első lépcsős samponnal, majd rátettük a második fázist, magát a kreatint, amelyet tincsenként gondosan befésülgetett a hajamba - a folyamat nagyjából egy órát vett igénybe az én hajtömegemen (2.kép).
Vártunk 20 percet. Kissé rászárított hajszárítóval, majd minden tincset egyenként, 10-szer átvasalt hajvasalóval. Ilyenkor elegendő az alacsony hőfok, hiszen úgymond a hővel csupán "beleégeti" a hajba a kreatint, és nem a hajvasaló miatt, hanem a kreatintartalom miatt egyenesedik ki a hajszerkezet.  Amikor ezzel megvoltunk (3.kép), amely szintén egy órás folyamat volt - még egyszer megmostuk, beszárított, majd formára vágta a hajam. A hajkiegyesítés és a vágás utáni állapot látszik az utolsó képen. :)


Érdekesség, hogy a kezelés előtt fodrászom figyelmeztetett egy várható hajszín kivilágosodásra, illetve hajszín élénkülésre. Nekem leginkább az az élettelteli hajszín tetszik, persze ez úgymond csupán a "bónusz" a puha, láthatólag feltöltött, egészséges hajszerkezet mellett.  Ezt a szintű szögegyenesség elképesztő számomra, mivel nekem erősen hullámos-göndör a hajam, sosem tudtam ennyire egyenesre vasalni. Nagyon elégedett vagyok ezzel a kezeléssel. 

Igen, a szín valóban ennyit változott. :)

A kezelés nagyjából négy órát vett igénybe nálam, viszont elég nagy a hajtömegem, illetve középhosszú a hajam. kevesebb, rövidebb haj esetén két és fél óra elegendő. Az árak szalononként és országrésztől eltérőek, aztán persze még nem beszéltünk a fodrászok egyéni díjszabásairól, de szerintem vidéken egy általános fodrászatban még egy hosszú, hasonlóan dús haj is 25 ezer forintból megvan, egy rövid, kevésbé dús haj 10 ezer forint környékén lehet.
Ha gondolkodtok a kezelésen, mindenképp menjetek el előtte konzultációra, ahol a fodrászod felmérheti a hajad állapotát, illetve árajánlatot ad majd.

További információ a Lisse weboldalán. 

* A bejegyzés nem szponzorált, a kezelés saját magam által fizetett, az elégedettségem őszinte a kezeléssel kapcsolatban, ezért is írtam róla nektek. :)

UPDATE: A kezelés után hónapokkal szeretném összegezni a kezelést.
Nagyjából 8 hétig maradt egyenes a hajam, utána pedig egyik napról a másikra  visszatért a hajam régi formája. Azt gondoltam, fokozatosan hullámosodik majd vissza, de nem így lett.
Az állapotának és a színének egyébként nagyon jót tett s kezelés, ebben a nyolc hétben alig tört a hajam és a szín is fényesebb, összességében egészségesebb kinézetű volt. Amikor hirtelen visszaállt a hajam a normál hullámos/kiss már göndör textrúrába onnantól ismét törni kezdett a hajam, ismét nehezen kezelhetővé vált. Úgy gondolom, a kezelés maga mesés, de ez csak egy ideiglenes állapotjavítás és ahogy a kreatin már kikopott a hajból minden visszaáll a régi kerékvágásba.

Személy szerint én nem tartom pénzkidobásnak ezt a 20000 forintot, nekem megér ennyit, hogy két hónapig egyenes és könnyen kezelhető legyen az amúgy rakoncátlan és göndör hajam, kényelmet és igényes kinézetet kaptam a kezeléssel. Egyébként szeretem göndören is, hullámosan és egyenesen is a hajam, de a mindennapokba én nem egyenesítem, mert könnyen letörne, ezért ezt a kezelést akkor fogom következőre igénybe venni, ha ismét ráunok a hullámaimra és egyeneset szeretnék. :)

Természetesen, az, hogy ki mire hajlandó költeni, az egyéni megítélés, én csak megosztottam veletek a tapasztalataimat. :)

Megjegyzések

  1. Igazán szép a végeredmény és a színe is szuper lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Az érdem a fodrászé, az öröm az enyém.... :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box