DIY ötlet - A Befőttesüvegek Új Élete

Fogadjátok szeretettel ezúttal ehhez a fürdőszobai tárálószett elkészítéséhez szánt útmutatómat!

Mivel folyton foglalkoztat az újrahasznosítás és a zöld életmód, szerettem volna valamit kezdeni a kiürült befőttesüvegekkel, így végül belőlük készítettem el a tárolóegységeket. 



Amire szükséged lesz...

  • Ideálisan befőttesüvegek vagy egyéb műanyag dekoratív tárolódobozok (jelen esetben a nyuszis)
  • Fehér akrilfesték - lapos ecset (flat brush) vagy szivacs ecset (sponge brush) mivel ezekkel a legkönnyeb üveg felületen dolgozni 
  • Babatörlő kendők - bármilyen festési folyamtnál jók jönnek az ecsetünk gyors letisztításához
  • Dekoratív gyöngyök / felütei díszek - a legjobb, ha öntapadósat veszel
  • Szárított táldíszek vagy kézzel készített természetet idéző díszek a befőttesüveg tetejére (Wilko,Tesco,Ikea....)
  • Átlátszó ragasztó
  • Fehér/színtelen spárga

A hadművelet 

  • Először is fertőtlenítsük le alkohollal az üvegek felületét. Ez a lépés a zsíroldást és fertőtlenít szolgálja egy lépésben, előkészíti a terepet az akrilfestéknek.
  • Fessük le szükség szerint 2-3 lépésben az üvegeket, illetve a kupakokat is, hagyjunk a festétek között egy-egy óra száradási szünetet, majd a harmadik réteg felkenése után hagyjuk az összeset száradni éjszakára.
  • Másnap reggel kezdhetjük az izgalmasabb részt, a dekorálást.
Első lépésben gondoljuk át, milyen hatást szeretnénk elérni, milyen kiegészítők és színvilág szükségesek a kívánt hatás eléréséhez. A személyes ízlés mellett vegyük figyelembe azt is, hol és mit fogunk majd tárolni benne, illik-e az adott szoba stílusához, amit elképzeltünk!
Mivel én egy letisztult összképet szerettem volna, illetve a fürdőszobába szántam a tárolókat, ezért fehér színt és minimalista kiegésztőket választottam,

Amit javasolnék, hogy próbálhatok meg öntapadós dekorációs elemet választani, mivel ilyen kicsi dolgokat nehéz precízen felragasztani a ragasztó látható maradványai nélkül.
Én öntapadós gyöngyöket választottam semleges árnyalatban, így nem kellett bíbelődnöm a ragasztgatással és hamar elkészültem velük.

A tárolódobozaink tetejéről se feledkezzünk meg! 
  • Sok áruházban lehet venni szárított termény-táldíszeket, ezek általában illatosítottak is így pl. én ezeket használom dekorációs-illatósító emelként a nappaliba és a hálószobába is.  
Válasszatok természetes árnyalatokat, ezek jellemzően vanilia / gyapot illatosításúak!
A semleges színárnyalatú DIY elemek nemcsak ehhez a projekthez, de bármely kreatív projekthez hasznosak lesznek majd!  
  • Másik lehetőségként készíthettek saját kezűleg valamilyen dekorációt, pl. rózsát vastagabb szalvétából/papírból, de ezt csak akkor ajánlom, ha már alapból gyakorlottak vagytok benne.
  • Harmadik lehetőségképpen pedig felszedhettek a közeli parkból valamilyen terményt, pl. diót, tobozt, makkot és festéksprayvel (fehérre) fújva remekül mutat majd.
Tehát válasszatok ki a nektek tetsző terményt, díszt, ha szükséges fessétek le és ragasszátok fel őket átlátszóra száradó ragasztóval! 
Végül hagyjuk száradni a kész művet és pár óra múlva pakoljuk bele a tárolni kívánt holmikat.

Utolsó lépésként akár köthetünk az üveg szájára masnit a spárgából, ha igazán sikkes összhatást szeretnénk. :)

Én egyébként a két nagyobbat köralakú vattapamacs és fültisztító-pálcika tárolására,  a legkisebb nyuszisat hullámcsat tárolására használom.  A fürdőben tartom őket, nemcsak praktikusak, de mutatós díszei is a helyiségnek. :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box