DIY: márvány hatású kifújt tojás 'festése'



Márvány hatású kifújt tojás húsvétra? Pofon egyszerű!

Ezen bejegyzés segítségével lépésről-lépésre megtanulhatjátok, hogyan kell ezt a különleges locsolóváró tojást elkészíteni!

Márvány hatású kifújt tojás 'festése'

1. Első lépésként alaposan fertőtlenítsünk néhány tojást, majd fújjuk ki őket. A kifújt, majd ismét elöblített tojásokat száradás után fessük le akril festékkel.


Én idén a hagyományos, sima piros tojás mellé fehér alapú, körömlakkal márvány hatásúra festett tojásokkal készültem, így ezzel a két színnel festettem, alapoztam le a tojásokat. 


Tipp: A tojás festésekor használhatunk mécsestartókat, gyertyatartókat, kupakokat, esetleg szűk szájú vázákat is a tojások tartójaként. A cél, hogy minél kisebb felületen érintkezzen a tojás a tartóval. 



A piros tojással nem dolgoztam tovább, a fehérekkel folytatjuk. :) Szerintem fehér alapszínen mutat legjobban a márvány hatás, ezért ezt választottam.

2. Válasszunk egy olyan tálat, amit nem sajnálunk bekoszolni, engedjük fel kézmeleg vízzel  középre csurgassunk bele változatos színű körömlakkokat.  A lakk a víz felszínén fog elterülni, ezt használjuk ki a tojás megfestéséhez.

3. Ezután kavarjuk el kissé valamivel (pl. régi ceruza) a körömlakk pacát, vagy csal egy-két laza mozdulattal húzzunk bele vonalakat, nem kell teljesen összekeverni. 

Most pedig jöjjön a lényeg! :) 
4. A tojásainkat mártsuk bele egy, de határozott mozdulattal a paca közepébe. 
Ezután helyezzük el egy tartóba a tojást, hagyjuk megszáradni, majd mártsuk bele a vízbe a másik csúcsát is, ha szeretnénk tovább díszíteni. :) 

( A képen láthatjátok, hogy megpróbálkoztam színes alappal is, de azon közel sem mutatott ilyen szépen, mint a fehér alapon. :) )


5. Tádááá! Készen is vannak a márvány hatású tojások! :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box