DIY l Házi gyurma karácsonyfadíszek

Lassan ránk köszönt a December és ha még eddig nem érkezett meg a karácsonyi hangulatotok, nem kezdtétek el az előkészületeket az ünnepekre, pár napon belül biztosan hangulatba kerültök majd, ebben segíteni fognak az én cikkjeim is hiszen mától ezeknek a segítségével készülhetünk eggyütt karácsonyra! :)) 

 Most egy igazán egyszerű, olcsó és mutatós dekoráció ötletet/ajándékkísérő ötletet  hoztam nektek. 
A házi gyurmamassza készítése közkedvelt és ismert dolognak számít, idén karácsonyra én is készítettem. Otton elkészítjük a masszát, amit aztán kihűlés után nyújtunk majd sütőformákkal kiszaggatva készülhet belőle ajándékkísérő, ha lyukasztjuk is karácsonyfadísz, akár girland is.

Hoztam nektek képeket, milyenek lettek az én karácsonyfadíszeim. :)




Többféle sütiszaggatóval dolgoztam, gyerekeknek készítettem mickey&minniet, a férfiaknak  (fiúknak...) star-warsos firgurák készültek.  Férfiaknak nehéz ajándékot venni (készíteni meg aztán SZINTE lehetetlen) de szerintem ez sikert fog aratni, eddig minden tesztalany izgalomba jött a láttukon.

Amint látjátok két féle masszát készítettem az első a süthető szódabikarbóna-kukoricakeményítős gyurma, amelyet lila csillámporral tuningoltam így kapott egy alap rózsaszín színt és a lila csillámporok díszítik a felületét. Pár csepp illóóolajat is csepegtettem főzés közben a masszára, így méginkább karácsonyi hangulatúvá tehető.  ( Ízlés szerint fahéj,narancs,alma, szegfűszeg...) 

Az alaprecept szerint a szódabikarbóna-kukoricakeményítős massza készül: 
  • két részt szódabikarbóna
  • egy rész kukoricakeményítő
  • egy rész víz
Mivel találtam nektek egy igazán részletes útmutatót a Tündérkert Blogon( katt!), nem készültem step-by-steppel a gyurma készítéséről, szeretném ha azt megnéznétek, biztosan el tudja majd amatőr is készíteni a recept alapján. :)

  A " fehér" (színtelen) gyurma "só-liszt gyurma" amit mindenki ismer gyerekkorából. 
Alaprecept sokféle kerint az interneten, ha valaki tud egy bevált receptet szívesen elolvasnám, személy szerint én csak úgy "érzésre" alakítottam az arányokat, amíg jó állagú nem lett. :) 
A masszába szintén került illóolaj illetve csillámpor, ezúttal ezüstös, ami nem színez. 

A szódabirkarbóna-keményítő-víz masszával könnyebb volt dolgozni, jobb állagú, könnyeben elnyújtható, kiszaggatható, valamint minőségibb láványt is nyújt, egyenletes a felülete, míg a só-liszt gyurma érdes valamint csonytszínű, nem szép fehér így kevésbé mutat jól. 



Látszanak a csillámporok... :)

Ez a Star-Warsos szett pedig remélem tényleg nagy siker lesz, nem dúskálok a férfiaknak szánt ajándékötletekben, ebben van minden reményem... :D 


Hogy tetszettek? :) Írjátok meg, ha ti is valami kézzel-készíthető ajándékon dolgoztok, szívesen olvasnám! :)) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box