SMINK I Hogyan sminkeljünk szemüveg alá?!


Mivel én magam is szemüveges vagyok, tudom, hogy nekünk nőknek ez mekkora szenvedés tud lenni néha.... Teljesen máshogy kell szemüveg alá sminkelnünk, mint általában, sok tényezőt figyelembe kell vennünk,, mint pl: közel-vagy távollátó-e a lencsénk, megváltoztatja -e az arformánkat, vagy igazodik hozzá, és még sorolhatnám.

Az elméletet  általában tudjuk, de hogyan is működik ez a gyakorlatban?


  • A tökéletes alapozás
Ha szemüveget viselünk, minden apró hibát kiemel arcunkon. Egyébként én sem szoktam ennyire gondosan alapozni, általában a napi rutin a BB-krém-el kezdődik és fejeződik is be, már ami az arcot illeti, most azonban a BB krém/alapozó után szükséges a korrektor szemünk alá, orrnyergünkön, orrunk környékén, illetve a bőrhibákra is. Ezek után púdereztem, fixálásként és további fedésként, mivel ismétlem, a szemüveg minden hibát ki fog emelni, legyen akármilyen szép is a bőrünk.
  •  A szemöldök megformázása, kiemelése
A szemöldök forma vitathatatlanul fontos, "ez ad keretet az arcnak", halljuk mindig. Ezen esetben ezt a köbön kell érteni. Én a Lancome egyik szemhéjárnyaló szettét használom, a szemöldökformázó porokat előnyben részesítem a szemöldökceruzával szemben, mivel természetesebb hatást kelt.
  • Szemünk árnyalása, optikailag nagyítani/kicsinyíteni
Mivel nekem -3;00-ás dioptirám van, és nem is vékonyítottak a szemüveg lencséim, kisebbnek mutatja a szemeim, mint amilyenek valójában. Az én, és sorstársaim feladata: négy ponton világosítani a bőrfelületet: a szemöldökünk alá világosabb korrektor/ fehér szemceruza felvitele majd elsatírozása, ugyanez a szemzugba,  a szem alatti karikák korrektorozása, a mozgó szemhéjra csillámló szemfestéket felvinni. Ezek után fehér szemceruzával kihúzzuk a vízvonalat.

Ezek után árnyaljuk a szemhéjunkat .  A lényeg, hogy valami világos, bézses, piszkosfehérhez közeli árnyalat kerüljön a mozgó szemhéj 2/3-ára majd valamilyen matt, középbarna színnel mélyítsük el a színt. Ügyeljünk a természetességre, halványan dolgozzunk: a lényeg hogy mélységet adjunk a tekintetünknek, nem füstös sminket készítünk.
Nekem egyébként van egy olyan "problémám", hogy a szemüveg viseléskor egyszerűen nem tudok szempillaspirált használni, mivel már így is olyan hosszúak, hogy seprik a lencsét, ha pedig kihúzom őket bármivel is,  az orrom közepénél nem tehetem feljebb. Micsoda problémáim vannak, ugye...?  Szóval a képeken, én nem használtam szempillaspirált, de helyette használtam csillámos spirált, ami nem színes és nem is dúsít/hosszabbít, viszont nagyon szépen szétszedi a pillákat, megíveli őket és nyitottabbá teszi a tekintetet.
Végül vékony vonalat húztam mélyfekete szemceruzával, hogy optikailag dúsítsam a pilláim, ha már a szempilla spirálozást kénytelen vagyok kihagyni.
  •  Arcunk egyéb részeinek kiemelése
Miután a szemünket a lehető legtermészetesebben festettük ki, helyezzük a hangsúlyt a pirosításra/bronzosításra illetve a rúzsra. Én úgy gondoltam, hogy a lila szemüveg , vörösesbarna haj páros eléggé meghatározó, tehát én egy közepes színezésű, természetes hatású rózsaszínes rúzst választottam, illetve bronzosítót tettem fel. .Igazából a szemüvegnél az a lényeg, hogy ellensúlyozzuk a szemünkre irányuló figyelmet az egyebek kiemelésével.

Be kell látnom, ez a "no make-up" sokkal nehezebb, időigényesebb dolog mint egy drámai tekintet készítése....

Szemüvegeim: 


Amint látjátok, az egyik egy karakteresebb, divatosabb szemüveg amely megköveteli hogy az ember hozzá öltözzön-és sminkeljen, míg a másik a "hétköznapi", sietős szemüvegem. Ennél a dioptriánál az ember ébren töltött óráinak 100%át szemüvegben tölti, tehát alkalmanként jól esik a változatosság. 



 Szerintetek melyik áll jobban ? :)


Használt termékek a natúr, szemüveg alá való sminkem elkészítésekor:

Arc
  • Balea színezett hidratáló naturell árnyalat
  • Oriflame Giordani Gold pirosító/bronzosító gyöngyöcskék - ezt azért szeretem nagyon , mert beállíthatom a tökéletes arány a két színből, valamint használhatóak külön-külön is a gyöngyök szóval elég univerzális kis dolog. :)
  • AVON Colortrend korrektor "light"

Szem és szemöldök

  • Avon szemöldökcsipesz
  • Lancome szemöldökformázó szett világosabbik árnyalat ( ő is már elég megviselt, de igazából úgyan úgy használható, mint törése előtt. :) )
  • Miss Rose fekete szemceruza 2 g
  • Csillámos szempillaspirál 
  • Refresh szemcsepp - szintén érdemes odafigyelni a gyakori szemcseppentésre: a szemfehérje vörösességre,eressége sokat ronthat az összképen, és ez elég gyakori látvány ha már elgyengült szemidegenél.
  • Miss Rose paletta - a mélyítéshez használtam jobb felső sarokban lévő illetve második sok bal szélső matt színeket. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de pl. ezek a filléres palettákból érdemes megvenni néhányat , és ezek használni a mindennapokban, pl. ennek minden színét tudnám használni és potom 870 forint. volt
 Száj
  • AVON Colortrend rúzs " Dazzling Pout"

Megjegyzések

  1. Mindkét szemüveg jól áll, a türkiz kicsit többet mutat a szemeidből, a levendula pedig tökéletes, ha színesebb napod van. :) A no-makeup makeup technikád is nagyon tetszik, én sajnos általában eltúlzom a mélyítést, így már nem lesz olyan, mintha nem is lenne rajtam smink.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A levendula színűt egyébként jobban szeretem, abban jobban is érzem magam, és ahogy írtad az valóban a "színesebb" napokra való. :) A türkiz pedig a "rohangálós" szemüveg...

      Lehet, hogy rossz árnyalattal próbálsz mélyíteni, nem túl sötét?:)

      Törlés
    2. Mindig kísérletezem, hogy milyen barnával érdemes mélyíteni. A Makeup Revolution Iconic 1-es palettájának van egy bézses-barnás színe, na az a tökéletes no-makeup makeup készítésénél mélyítésre, viszont ha egy kicsit látványosabb sminket szeretnék, akkor a Catrice egy matt barna monóját használom, régebben csak ezt használtam, és akkor tényleg sok volt. De folyamatosan próbálgatom, mivel hogy lenne jó. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box