Hajcihő; Tippek az egészséges hajkoronáért.


Azt hiszem, nem mondok újat, ha kijelentem: a frizuránk igencsak központi kérdés számunka, hiszen rengeteg mindent elárul rólunk.

Már a hajszín alapján is jelzőket kapunk, - még ha tudat alatt is -, avagy a barna a "hűséges" vagy a vörös a "vadóc"... a frizura is sokat elárul, a rövidebb, extrém vágás egy rugalmasabb személyiségre, a hosszabb haj a maradiságra utal, legalábbis egy átlag közvélemény szerint mindenképp.
 Szerintem egy stabil személyiség esetében ezek a jelzők eltompulnak, én nem gondolom hogy minden frizuraválasztás esetében igazak lennének ezek a személyiségjellemzők, lehet, egyszerűen nekem a szőke áll jó, vagy éppen terndi a bob és ezért emelett döntök.
Minden esetre, a jó megjelenésrésze  az ápolt firuzra és ez a cikk segíteni fog teiteket abban, hogy minél szebb és egészségesebb legyen a koronátok!  :)



Mit tehetünk azért, hogy a hajunk a legegészségesebb legyen? Lássuk, mik is az aranyszabályok:

A haj táplálása belülről:
  • A napi ajánlott vízmennyiség  betartása (3 liter buborékmentes víz minimum) már magában sokat tehet a cél érdekében, az a helyzet, hogy ennek a fontosságát sokan lekicsinylik, pedig mindenhez szükséges. Ha egészséges hajat, bőrt, körmöket szeretnél, a gondolkodáshoz és még sorolhatnám....
  • FOGYASSZ KÖLEST!   Nemcsak a szemfáradtságra, hanem a hajhullásra és a körömrepedezésre is gyógyír, mivel magas az A-vitamin tartalma.
  • Rendszeresen fogyassz E, A, C VITAMINOKBAN GAZDAG ÉTELEK, cinket, vasat tartalmazó étrend kiegészítőket. 
  • A túlzott cukorbevitel nagyban rásegít a kóros hajhullás kialakulásához!
  • Hajöblítők használata! Ez a hajmosás utáni öblítést jelenti, legjobb, ha enyhén savas pl. ecetes víz, citromos víz, de ha nincs, megteszi pl.  fekete tea, zöld tea amelyek serkentik a fejből vérellátását
    ( ami a hajnövekedéshez szükséges) vagy egyéb lefőzött gyógynövényekkel, pl csalánnal.
     Érdemes utána nézned, milyen gyógynövény lenne neked a legjobb,mivel zsírosodó/korpásodó fejbőr esetén ezen javulást hoznak.
  •  A megfelelő sampon : Hajmosáskor  a fejbőrünkön keresztül bejutnak azok az az anyagok a szervezetünkbe,a miket a sampon tartalmaz. Válasszunk vegytisztábbat! Ez azt jelenti, hogy a káros parabénektől, szulfátoktól,  szilikontól mentes sampont válasszunk, extrán jó ha tartalmaz folyékony keratint, biotint, panthenolt,  koffeint.  Balzsamból kevésbé fontosak ezen szempontok, hiszen csak a hajhosszra kenjük, a hajvégápolónál pedig teljesen lényegtelen. 
A haj táplálása és védelme kívülről:
  •  Első lépés a haj szerkezetét megbontó eljárások minimalizálása, tehát a hajvasalás/göndörítés. Ha kerámiabevonatú hajvasalót használsz és alacsony (max. 190-200) C°-on vasalsz, ünnepi alkalmakkor  már kevesebbet ártasz neki. 
  • Megfelelő hajkefe és törölköző használata : vagy egy ritka,hosszú fogú fésű, vagy vaddisznó-sörte kefe illetve pamut törölköző.
  • Ne fésülködj vizet hajjal.
  • Hővédő termékek használata hajformázás előtt, a hajvasaló (stb.), hajszárító alacsonyabb fokozatos használata mellett.
  • Ujjvégekkel végzett Fejbőrmasszáz.
  • Fejbőrödnek megfelelő sampon és hajtípusodnak megfelelő balzsam.
  • Balzsam használata miden hajmosás után. Ha vékony szálú, lelapuló hajad van érdemes kimosható balzsamot használnod, ami így nem fogja elnehezíteni a hajad.
    A hajon lévő balzsam is segít a haj megtöredezése ellen a hőhatások közben.
  • Rendszeres "hajkúra". Ez nyilván szabad-idő függő, de időnként (nálam 3 hajmosásonként) jó, ha beiktatsz egy hajpakolást, olajkúrát, hajszínfrissítő pakolást.

    A házi pakolásokat akárhogy vegyítheted,  a legnépszerűbb összetevők az olíva olaj, méz, tojássárgája, élesztő, joghurtok, olajok amiket megvehetsz bioboltokban és egy adag egy folyós állagú balzsamból, a könnyű felvitel érdekében. Azért említsük meg a sörös, csalános, csipkebogyós, fekete teás hajöblítést is.... :)

  • Hajvégápoló használata. Ez olaj legyen(!), néha látok még amolyan kifésülő-sprayállaghoz hasonló "hajvégápoló" termékeket, de az olajjal többre megyünk... Sokat hallani a szilikonmentes hajápolásról, azonban ha valaki követi is ezt az elvet, a hajvégápoló maradhat szilikonos, hiszen éppen a hajvégek lezárása a cél.
Végül pedig, el kell fogadnunk a tényt és a látványt, hogy ha óvni szeretnénk a hajunkat sok mindenről le kell mondani a formázás terén, és lehet hogy az első hónapokban szénakazalként fog viselkedni, azonban idővel meghálálja majd a gondoskodást. Én több mint 1 éve követem ezeket az elveket , előtte sokat nyúztam főként hajvasalóval napi szinten, mivel göndör hajam van. Kezdetben nehéz volt elviselni, hogy sehogy sem áll, ám miután javul a haj állapota és szerkezete, sokkal kezelhetőbbé válik és nem igényel formázást, hajfényspray-t mert természetesen szép és ápolt lesz. Ma már eljutottam oda, hogy régóta nincs töredezett hajvégem, nem kell formáznom a hajam mert természetesen szép formát vesz fel, fényes és ápolt. A göndörséget pedig kifejezettem szeretem!

Remélem, tudtam néhány hasznos tanácsot adni, a hajad állapotának javulása érdekében. Ha van valami jó tipped, oszd meg velem te is! :)

Megjegyzések

  1. Maga a tökély. :) Ennél jobban én sem tudtam volna összeszedni. Emelem kalapom, és szerintem akármilyen magazin szépségrovatában megállná a helyét.
    A legtöbb pontban említett tanácsokat már én is alkalmazom. Elég fura, régen sokat vasaltam a hajam, de mióta váltottam szilikonmentes samponra, azóta nem kell a hajvasaló, mert a hajam olyan szép hullámosra megszárad, hogy nem is kell formázni. Régen utáltam ezt a göndörséget, mert nagyon idétlenül száradt meg, de most szuper :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box