Viszlát 2020! Terveim és értékrendem 2021-re! - ' Slow living' és értékalapú gondolkodás

" 2020 sok szempontból rendhagyó év volt..." , hallhatjuk az évzáró riportokban világszerte. Személyesen azonban a vírushelyzet hozta változások helyett inkább személyes tapasztalataim és érzéseim miatt érzem ezt az évet rendhagyónak, tanulságosnak.

Ebben az évben - talán a kevesebb közösségi program és szórakozási lehetőségek híján - igazán szemet szúrt, mennyire kevés dolgot csinálok saját magamért. 

A másik dolog ami pedig meghökkentett, mennyire gyorsan eltelt ez az év is - annak ellenére, hogy a világi lezárások maitt tényleg semmi nem történt.

Az év végi számotvetésemet támogattam azzal, hogy ebben az évben először, valóban szabadságra mentem és kivettem pár napot December utolsó két hetében. Úgy éreztem kell egy kis idő, hogy rájöjjek a problémák forrására és gondolhozhassak miféle változásokat szeretnék az életemben. 

2021 rólam fog szólni

2018 arról szólt,  hogy megteremtsem a mindennapi biztonságomat Angliában. 

2019 és 2020 a kézműves kisvállakozásom elinditásáról szólt, fő motivációm az volt, hogy minél kevésbé legyek kiszolgáltatott és minél több lábon álljak. Mindenközben, teljes munkaidőben dolgoztam karrierváltás után egy újfajta területen ami már alapból, elég megpróbáltató tud lenni.
Sajnos ezt az évet úgy zárom le, hogy egy pozitív gondoltatom nincsen ezzel a munkahellyel kapcsolatban és elpazarolt időnek éreztem a velük való szerződésemet. Engem, mint személy nem mozdít előbbre, emiatt, nem is fogok már sokáig együttműködni velük. Szerencsére, a saját kis vállalkozásom biztosít előre mozdulási lehetőségeket. :)

Mindezt leírva, azonban ki kell mondanom, hogy évek óta nem voltam saját magamnak elsődleges. Sem fizikailag, sem mentálisan nem érzem, hogy jó gondját viseltem volna magamnak. Idő hiányában elhanyagoltam magam sok területen. 2018 óta évben nem szedtem magamra olyan tudást, ami személyes zónában előbbre vitt volna és mint ember, építene engem. 

Ez nem azt jelenti, hogy az életem nem juttot volna hiszen egy kénylemes életszinvolanon élek, sok minden elértem 2-3 év alatt ami másoknak egy életbe telhet és megvan mindenem, amire szükségem lehet. A személyes fejlődésem azonban elhanyagoltam.

Slow living és értékalapú gondolkodás - avagy a terv 2021-re!

Kivétel ezalól 2020 utolsó néhány hete, amikor is rengeteg ' slow living ' tartalmat fogyasztottam, amit úgy tudnék lefordítani: egy lelassult, tudatos értékalapú gondolkodás és életmód.

Ezek lehetnek Youtube csatornák, akik mindennapi örömöket mutatnak meg, egy lelassult és természetközeli életmódot.... könyvek, amit önfejlesztésről írnak, vagy éppen arról hogyan zárjuk ki a zavaró tényezőket. Meditációs zenét és yoga órák amit arra inspirálnak, hogy a saját tempódban fedezd fel a mindennapi örömöket ismét, ahelyett, hogy valaki más gondoltait próbálná ránkerőltetni. 


Isabel Paige oldala - Isabel jógaoktató és nemrég fejeztbe be sajátépítésű mini otthonát hegyi birtokukon. Mindennapi nyugodt életét mutatja be nekünk és mindeközben nagyon boldog. :)

Ezek a tartalmak felszabatítóan hatnak az utóbbi évek agresszív és ránkerőltető médiatartalmaihoz képest. Emlékezzünk csak vissza, alig lehetett olyan tarlamat fogyasztani ami nem akart volna lenyomni a torkunkon egy multi szponzorációt ami nem is illik bele a csatorna profiljába.Azt vettem észre, már nem szeretek olyan tartalmakat fogyasztani. amik afféleképpen lobbiznak egy bizonyos mozgalom, cég stb ügyében és nem valóságos meggyőződés miatt beszél az illető a témáról. 

Úgy érzem szükségem van egy kis lelassúlásra, mert rendszeresen kapom magam idegeskedésen, ami rendszerint olyan szituáciükból erednek, amiket nem tudok befolyásolni. 

Rám nagyon jellemző az úgynevezett 'eco-anxiety' vagyis a globális felémelegeséssel járó szorongás. Ez az utóbbi években megalapozott pszichologiai fogalom és általánosan jellemző Y - generációra vagyis az 1990-2005 között születettekre, lásd pl. egyik legfiatabb környezetvédelmi aktivistát, Greta Thunberg-et. Azt kell mondjam, a 2018 és 2019-es évben ez borzasztóan rámtelepedett és nagyon erősen kell rá koncentrálnom, hogy ne emésszen fel a helyzet reménytelensége. 

Sokan borzasztó mentális egészségben vannak ez után a nehéz év után és ugy érzem sokunknál népszegűséget nyer majd  a slow living mozgalom ami egyenlőre elég new age dolognak hangzhat...

... pedig valójában más sokunk, sok gyakorlati lépését alkalmazzuk! 

Miről is van szó, néhány példával?

  • Jelen lenni a mindennapokban - megélni az adott pillanatot és élvezni az élet apróságait - egy finom vacsorát, a sétát a kutyáddal. Furcsán hangzik, de ha belegondolunk vagy TV-t bámuluk, vagy a telefonunkat. Nálam a telefon volt a ludas....

  • Tudatosan limitálni az elektronikus eszközös használatát - a képernyőn töltött időt, hiszen ez megfoszt minket a valódi impulzusoktól és mások gondolatait halljuk saját véleményformálás helyett.
    Nálam pl. nincs is televizió, sem csatornákra nem fizetetek elő, ugyanis nem fogok azért fizetni, hogy valaki más nézeteit erőltessék rám.

  • Szelektáljuk, miféle tartalmak jutnak el hozzánk - nem csak a social media tartalomra gondolok. Jogunkban áll nemet mondani feliratkozásokra, újságcikkekre. Egy borzasztóan magbiztosság romboló felült pl. az Instagram a valótlan tartalmaival és tékozló életmódot megvillantó felturbózott képeivel. Ezen okból, nem is vagyok jelen.

  • Napi szintű relaxálás és idő magadra , jelentsen ez akármit az adott személynek - egy jó könyvet, egy csendes fél ótát teát szörcsölgetve, rövid sétát a szabadban...
    ezek a kicsi mindennapi örömeink borzasztó sokat számítanak, emiatt érdemes élnünk.
  • Egészséges ételek főzése - hiszen ez egy fajta mód az öngondoskodásra

  • Mozgás, tesi épségünk megőrzése érdeméken.

  • Nemet mondani dolgokra, amik nem szolgálnak minket és nem származik belőle előnyunk, sem Nekünk, sem szeretteinknek.

Legyünk 'jelen' ... !

Ez csupán néhány napirendi pont amelyeket alkalmazva jobban jelen leszünk majd mindennapjainkba! Általános mondva azt hiszem, ezeket mindenki tudja alkazmazni. Arra jutottam, azért szalad ennyire gyorsan az idő, mert mi magunk is folyton-folyvást csak rohanunk. Mindent elvállalunk, mindenre igent mondunk.... aztán csak hullafáradtan bezuhanunk az ágyba ma sem csinálva semmit ami boldogságot adott volna Nekünk. 

Hamarosan többet írok még, hogyan legyünk jelen a mindennapjainkba és térjünk vissza mindennapi örömeinkhez! Dolgozok néhány jegyzeten, amik az én életemre fókuszálnak...!

Most azonban elköszönök, ugyanis vár rám az aktuális könyv ami azt tanítja nekem: okés, ha most éppen nem csinálunk semmit....  olybá tűnik, ez a heti mantrám, amit ismételgetnem kell.

Boldogabb Új Évet mindenkinek! 
Anna

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box