The Minimalist Game I 60 dolog szelektálása 60 perc alatt

Ugyan nem volt újévi fogadalmam - sosem tettem, de van néhány dolog amit szeretnék megoldani, megváltoztani ebben az évben. Egyik ilyen tény, hogy a lakásomat túlzsúfoltnak, rendezetlennek érzem, nem szolgál engem és nem illeszkedik a napi rutinomhoz, szokásaimhoz.

Angolszász területeken  egyre ismertebbé válik a 'The Minimalist Game' néven ismert szelektálási kihívás. Főleg minimalista körökben népszerű, de sokan mások is belevágnak a kihivásba.

Lényege, hogy 60 perced van kiszelektálni 60 dolgot az élőhelyedből. Igen hatékony módszer, ugyanis első megérzés alapján tartassz meg holmkat, amiket szeretsz, vagy éppen dobsz ki valamit, ami csak bosszúságot okoz. Ugyan ez soknak tűnhet - de ha belegondolsz, hogy egy hajcsat vagy egy toll is épp úgy egynek számít, máris egyszerűbbnek tűnik a dolgunk.

Sokakban biztos felmerül: miért is fontos számomra a szelektálás?
Gondolkoztál már azon, hogy a mentális stressz mellett mennyi munka van a felesleges holmik rendben tartásával?
Porolgatás, törölgetés, mozgatás, rendezgetés. Mindez, olyan holmikért amik nem nyújtanak boldogságot, mindeközben 
mentálisan stresszel a túlzsúfolt környetet,a szabad felületek hiánya.

Pexels.com

Januárban tehát el is végeztem az első minimalista kihívásomat!
Nőként persze a ruháimhoz és a kozmetikumaimhoz nyúltam először, úgy éreztem ez a legégetőbb terület. Próbáltam ezek alapján szelektálni:
  • lejárt szavatosságú kozmetikum / túlhordott ruharab, hibás, lyukas, bolyhos
  • szimplán nem szeretem, esetleg bosszúságot is okoz az adott tárgy?
  • mik azok, amiket nem használok: nem illik az életstílusomhoz, már nem az én stílusom többé?


Végül a ruhákat elvittem egy adománygyűjtő boltba, nagyjából 30 darab volt, a sminkeket pedig befotóztam nektek, hogy leírjam az aggájaimat velük kapcsolatban.

A legtöbb dolog már hosszú ideje lejárt:
  • Kár az Avon Planet Spa arcmaszkért, ami bontatlanul ment tönkre.
  • Már majdnem üresen romlott rám a Schauma balzsamja és az Oriflame pattanáskezelő gélje.
  • Ismerősöktől,barátoktól lett 'lepasszolva' a Rimmel glitteres szájfénye, a VO5 utazó kiszerelésű hajwaxja, illetve az ásványos karkötő is.Tökéletes példa miért is ne fogadjunk el mindent, ha tudjuk, úgy sem fogjuk használni inkább mondjunk nemet. .
Illetve olyanok is voltak amiket ezért-vagy azért, de nem szerettem:
  •  Jó példa erre a kettő drogériás paletta : a Revolution pirosító palettája az én ízlésemnek túl glitteres volt, emelett minőségen is kofogásolható, túlságosan porol, konkrét csillámfelhő hullik belőle. Semmi kedvem mindig takaritgatni utána a hófehér sminkasztalomat, emelett, azt sem szeretem ahogy rajtam mutatott. Hasonló indokok miatt távozik az Essence paletta is, de ez ráadásul még pigmentáltságban is pocsék volt.
  • Szerettem a Yamuna testápolóját, el is használtam, végül többször utántöltöttem az üveget más termékekkel, az utolsó testápoló nem volt jó választás és nem tudtam elhasználni. Már az üveget sem tartom higiénikusnak, inkább megválok tőle.
  •  Mióta 2016 óta természetes hajápolásra váltottam kerülöm a szilikonos hajápolókat, illetve a száritó alkoholokat tartalmazó termékeket is. Mégis, még 2019 elején is akadok régi hajápolási rutinomban használt termékekere, mint az Aussie miracle recharge hajpsray-e. Merő szilikon és alkohol, nincs is benne más, ma már nem kenném magamra.
    Mellette más termékeket is kidobtam hasonló indokból, de ők nem kerültek a képre.

Ezek mind olyan termékek amiket ma már messziről elkerülök. Évekkel ezelőtt vásárolt termékeket dobtam ki, ekkor még nem natúr szépségápolást folytattam, illetve nem vettem figyelembe, hogy fenntartható körülmények között készül -e az adott termék, vagy pl. tesztel-e állatokon az adott márka. Egyedül a Yamunától vásárolnék újra a látottak közül, ami ráadásul magyar márka is.

Nagyon örülök, hogy elvégeztem a kihívást, úgy érzem sok minden tudatosult bennem a választásaimról, illetve már van egy képem arról, hogy miket nem szabad újból megvásárolnom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box