ÍRÓSZER I Legkedvesebb papír-írószereim 2018-ból

 A mai bejegyzés afféle évzáró bejegyzés hiszen megosztom veletek a számomra legkedvesebb, illetve leghasznosabb papír-írószereim, noteszaim, rendszerezőim ebből az évből.

Részemről hajamos vagyok felhalmozni ezeket a rendező-szervező noteszeket, jellemzően igen dekorált 'fancy' darabokat vásárolok, inkább csak nézegetni, mintsem használni őket.

Három darabot emelnék ki a kis gyűjteményemből - nem is ezt a három konkrét darabot, inkább ezt a 3 fajtát, kategóriát ajánlaném nektek a 2019-es évre.

#1  Dátumnaptár, címjegyzék, születésnap-notesz... 


Manapság már minden létező dolgoról értesítést kapunk a social - media hírfolyamunkból, akkor is, ha nem szeretnénk, így aztán joggal kérdezhetitek: "minek nekem manuális naptár?"

Egyrészt: mi történik, ha elromlik a telefonod, nem lesz netetek, vagy véletlenül elvesznek a digitális adataid?
  •  Jobb, ha manuálisan is rögzíted a fontos dátumaidat az évre - jobban megmarad és nem vész el, ha bedöglik a laptopod vagy ellopják a telefonod.
Másrészt: Alternatíva a dátum-emlékeztetők, szüli-emlékeztetők, napi több pop-up értesítésre.
Részemről, mikor úgy éreztem kezd túl sok lenni a social media aktiviítás a telefonomon, mindent kikapcsoltam,  és limitáltam a képernyőhöz kötött időmet is.  ( Angolul, szintén találóbb a kifejetés: limited daily screen-time...)
  • Érdemes bevezetni egy limitált képernyő-időt naponta, hogy ne vegyék át a digitális kapcsolatok a valós kapcsolatok helyét. Ezt támogatólag érdemes szelektálni az értesítés rendszereidet Facebook, Instagram és az ehhez hasonló pop-up értesítő-rendszeres social medián.
    Hidd el sokkal nyugodtabb leszel, ha ezt a sok sztressfaktort, nem kívánatos információ-áradatot kiiktatod a mindennapjaidból. Én pl. egyedül a bloghoz kapcsolódó tartalmakat követem napi 1 óra maximum idővel. Ez számomra örömforrás, nem pedig idegességfaktor. 



# 2 Képeslapos felnőtt-színező könyvkiadások

Aki követi a papír-írószer trendeket, az tudja, hogy 2018 a felnőtt színezők éve volt. Ma már lecsengőben van a felnőtt színezők őrülete, de szerintem hamarosan berobbannak a köztudatba az ehhez hasonló, színező-képeslapos könyvkiadások  
- angolul talán találóbb: postcard colouring books.

Ezek tulajdonképpen elküldhető képeslapok, amiknek az elején kiszínezhető minta van, jellemzően igen tarka illusztráció, felnőtteknek, vagy igen ügyes gyerekeknek szánva. Sue Coccia könyvében 20 szebbnél-szebb illusztráció található az állatvilágról. Ezeket a képeslapokat aztán, ha elkészültünk velük, kitéphetjük és feladhatjuk ismerőseinknek.

Nekem igen tetszenek ezek a kiadások, mert,  ugyan nagyon tetszenek a felnőtt-színezők is, de mivel nem veszek meg valamit, aminek nincs haszna, ezért  a sima színezőket nem vásároltam meg.  Persze most vitakozhatunk, hogy az a haszna, hogy örömet okoz, de nekem nem okoz örömet, csak bosszant, hogy valami funkció nélküli dolog fogja a helyet a lakásomba. 
Így aztán ezek a kiadások számomra egyesítik a relaxációt és a praktikusságot. 



#3 Goal book, goal tracker - 'cél-naptár'



Ezek a fajta cél-naptárok is újdonságnak számítanak, idén jelentek meg először és azóta hódítanak.
Hasonlóak, mint a BuJo füzetek, de itt egy konkrét célra fókuszálunk hosszútávon az egész hét/hónap részletes megtevezése helyett.

Személy szerint az edzésem megtervezéséhez és nyomon követéséhez használom, amióta megvan, sokkal jobb az edzőtermi statisztikám.  Nálam ez úgy működik, hogyha nem tervezem meg, mikor lesz rá időm, biztos nem megyek el.  A lényeg, hogy ezzel megvalósítható terveket készíthetünk és mivel egy dologra fókuszálunk, mindent aköré szervezünk, végül meg is valósítjuk azokat.
  • A BoJu nekem sosem működött. A Bullet Journal azoknak működik, akik kiszámítható rendszerben élnek, vagy pl. akik otthonról dolgoznak és maguk osztják be az idejüket.

    Az én esetemben, jobb ha nem szórom szét az energiámat mindféle tevékenységre. Nekem az is probléma a Bujoval, hogy nem tudom magam tartani ennyire szigorú időbeosztáshoz és rendszerekhez - a munkám is kiszámíthatatlan, sosem tudom, mikor végzek aznap, így aztán hiába tervezek be még 3 dolgot aznapra, ha este 11.30-kor még bennt vagyok. Emiatt, arra jutottam, jobb egy dologra koncentrálni, a legfontosabbra, ami nálam a rendszeres edzés. 
A goal book megtervezéséről fogok írni bővebben, így egyenlőre most csak ennyi róla - január elsején ezzel kezdjük az Újévet! :) Addig is osszátok meg velem, ti mit használtok a mindennapjaitok megszervezéséhez? Nektek bevált a Boju rendszere? Vezettek-e határiődnaplót?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Facebook Like Box